Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Hytter er som en nøkkel inn til nordmenns sjel. Få ting rommer så mange drømmer og så mange skuffelser som hytta. Forfatterne av denne boka er to sosialantropologer som har besøkt hytter over hele landet på jakt etter livet som utspiller seg der. I boka forteller folk om alle sider ved hyttelivet, hvordan familien deler på å bruke hytta, alle de uskrevne reglene hver familie har for bruken av hytta, hvordan arveoppgjør organiseres og mye mer. Den handler om det som driver folk til å tilbringe uendelig mange timer på å ta vare på et sted de sjelden får brukt. Den handler om sjokket når en søster plutselig vil selge seg ut, og takserer farfars livsverk i kroner og øre. Den handler om den vanskelige arveprosessen, og de gamles håp om at barna skal komme til enighet. Og om sprinkelsengene som fraktes langt opp i fjellheimen i håp om at barnebarnet kanskje kommer på besøk. Når vi snakker om hytta formidler vi både kjærligheten og tvilen i de næreste relasjonene våre. Boka er rikt illustrert av fotograf Haakon Harris, som har vært med forfatterne rundt på hyttebesøk. Fotografiene blir vist på en utstilling om norsk hytteliv på Norsk Folkemuseum april-oktober 2019.
This text examines the strategies and struggles of the professionals who are responsible for marketing ready-made food products for a Norwegian food manufacturer. This setting provides the empirical focus for the analysis of the key tensions and contradictions which are to be found in modernity.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.