Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Samtaler i skolen er en fagfellevurdert antologi der kapitlene er skrevet av fagpersoner som forsker på ulike sider ved begrepet samtalen. Forfatterne skriver blant annet om dialogens forutsetninger, betydningen av å anerkjenne elevbidrag, den kontroversielle samtalen, kollegasamtalen og samtalens betydning for et godt psykososialt miljø.Boken inngår i serien Inkluderende skolemiljø. Den er aktuell både for pedagoger, lærerutdannere, studenter og forskere.
I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur. Lærerrollen gir ikke noen entydige svar, men gir innspill som kan bidra til at lærere og skoleledere kan gi bedre rom for utvikling av pedagogisk dannelse og kultur for læring i egen organisasjon.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.