Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Profesjonelle læringsfellesskap presenterer en måte å arbeide sammen på for alle profesjonelle i skoleverket, det vil si både lærere, ledere og administrasjonen. Denne arbeidsformen er viktig i for å øke alle elevers trivsel og læring i skolen. Dette heftet presenterer forskning på området med fokus på å tydeliggjøre, hva profesjonelle læringsfelleskap er, hvorfor det er en god måte å arbeide på, og hvordan man kan gjøre det i praksis, slik at man utnytter potensialet i denne samarbeidsformen best mulig.
Informasjon om elever og medarbeidere og forskningsbasert kunnskap om hva som virker, er grunnlaget for at man som leder, lærer og pedagog gjør intelligente og velbegrunnede valg. Den forskningsinformerte lærer og leder er ikke slave av regneark, men utøver profesjonell dømmekraft. Forutsetningen for det er at man har kunnskap om hvilke pedagogiske innsatser som har størst mulighet for å virke etter hensikten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheter den enkelte elev skal bygge på, og hvilke utfordringer han eller hun skal håndtere. Denne kunnskapen kan ikke direkte eller mekanisk oversettes til handlinger; til det er undervisning og ledelse alt for komplekse oppgaver. Men den kan brukes til å treffe velinformerte beslutninger og til å forsikre seg om at tiltaket som ble valgt, faktisk hadde ønsket effekt. Denne tittelen selges kun enkeltvis.]]>
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.