Norges billigste bøker

Bøker av John Hattie

Filter
Filter
Sorter etterSorter Populære
  • av John Hattie
    478,-

    The Path to Truly Impactful Practice in Education Starts with Visible LearningIt may seem obvious, but learning should never be implied or assumed. Learning must be explicit, evaluated and monitored; the impact of teaching on student learning should be visible. But how can we be sure?Armed with years of research that includes more than 2,100 meta-analyses, and 130,000 studies that include more than 300 million students-plus decades of experience as educators -bestselling authors John Hattie, Douglas Fisher, Nancy Frey, and John Almarode have collaborated to create this accessible guide to what works best to accelerate students¿ learning. Packed with everything you need to evaluate your impact, the Illustrated Guide to Visible Learning includes: Clear instructions for collecting, interpreting, and using evidence to make decisions with and for your students A primer on the 12 signature practices of Visible Learning Research-backed mindframes that have the potential to significantly influence the quality of education The full-length School Capacity Assessment tool-included and available for the first time-which allows you to evaluate where your school is on its Visible Learning journey.To have the greatest impact on student learning, we must know what practices work best.  With this illustrated go-to guide to Visible Learning in hand, your path is set for truly impactful practice in education.

  • - hvordan vi lærer
    av John Hattie
    629,-

    Synlig læring - Hvordan vi lærer forklarer de viktigste prinsippene og strategiene for læring og beskriver hvorfor det noen ganger kan være så vanskelig, mens det andre ganger likevel kan være så enkelt. Denne boken henvender seg til lærere og elever og er skrevet i en tilgjengelig og engasjerende stil. Den kan leses fra perm til perm eller kan brukes kapittel for kapittel som grunnlag for essayskriving eller utvikling.John Hattie er professor og direktør ved Melbourne Education Research Institute på University of Melbourne, Australia, og visedirektør ved Science of Learning Research Centre. Han er forfatter av Synlig læring og Synlig læring - for lærere, som begge ble utgitt på norsk i 2013, og er medredaktør (sammen med Eric Anderman) for International Guide to Student Achievement, som også utgis av Routledge forlag.Gregory C.R. Yates er seniorforeleser i utdanningsfag ved University of South Australia. Han sitter i redaksjonsrådet for tidsskriftet Educational Psychology og har bidratt med en rekke rapporter innenfor kognitiv informasjonsbearbeiding og sosial læringsteori.

  • - maksimal effekt på læring
    av John Hattie
    639,-

    John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring.Synlig læring - for lærere tar det et steg videre og bringer disse banebrytende konseptene til et helt nytt publikum. Boken er skrevet for elever, lærerstudenter og praktiserende lærere, og forklarer hvordan man kan implementere prinsippene i Synlig læring til hvilket som helst klasserom, hvor som helst i verden. Forfatteren oppsummerer de mest vellykkete intervensjonene på en konsis og brukervennlig måte, og tilbyr en praktisk steg-for-steg veiledning for å implementere synlig læring og synlig undervisning på en vellykket måte i klasserommet. Synlig læring - for lærere er en bok som må leses av alle elever og lærere som vil ha et evidensbasert svar på dette spørsmålet: «Hvordan forbedrer vi læringsresultatene på skolene våre?»John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag.Norsk forord ved Thomas Nordahl.Sagt om boka:«Vi har valgt å legge opp «Synlig læring - for lærere» som anbefalt litteratur. Vi har gjort dette fordi vi synes det er fint at studentene får god kjennskap til en av de mest siterte skoleforskere om dagen, og vi velger derfor å legge opp store deler av boken. Den virker for øvrig å ha en god og til dels praktisk tilnærming til undervisning, og understreker mange poeng som vil være viktige for studentene å ta med seg i sitt kommende lærerliv.»Høgskolelektor Åse-May Svendsen, Fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap

  • - Challenges for the decade ahead
    av John Hattie, Tom Bentley & Glenn Clifton Savage
    915 - 1 062,-

    Where is Australian schooling headed? What forces will shape its future direction? How ready are students, teachers, policy makers and education institutions for the challenges being thrust on them? In this edited collection, these questions are addressed by some of Australia's leading education researchers, practitioners and policy entrepreneurs.

  • av John Hattie & Richard B. Fletcher
    527 - 2 099,-

    Have you ever wondered what IQ is and how it is measured? Indeed, why is there such a premium placed on high IQ? This title intends to provide an account of this controversial psychological construct, discussing the history and the status of the research on intelligence and providing an overview of its development, measurement and use.

  • - 10 Mindframes for Teachers
    av John Hattie
    158,-

    All On-Your-Feet Guide orders receive FREE SHIPPING! Use code SHIPOYFG at check out.The 10 Visible Learning Mindframes are a foundational concept in Visible Learning - but it¿s hard to know what the mindframes look like in practice. In this On-Your-Feet Guide, we provide teachers with a reflective tool to help them identify their mindframes and embody the VL Mindframes in their classrooms. The 10 Mindframes are:  I am an evaluator Assessment shows me my effect I collaborate I¿m a change agent I take on challenges and don¿t fear failure I give and take feedback I teach through dialogue, not monologue I use our school¿s common "language" of learning I develop positive relationships I talk about "learning" much more than "teaching"On-Your-Feet Guides (OYFGs) provide you with the ultimate "cheat sheet" to implement effective change in your classroom while in the moment of teaching. Designed for accessibility, and providing step-by-step guidance, the OYFGs are written by experts who take research-based practices and make them doable for the busy teacher.Each On-Your-Feet Guide is laminated, 8.5"x11" tri-fold (6 pages), and 3-hole punched.Use the On-Your-Feet Guides: When you know the "what" but need help with the "how" As a quick reference to support a practice you learned in a PD workshop or book To learn how to implement foundational practices When you want to help your students learn a specific strategy, routine, or approach, but aren¿t sure how to do it yourself

  • - What Works Best to Optimize Student Learning
    av John Hattie
    446,-

    Discover the right mathematics strategy to use at each learning phase so all students demonstrate more than a year's worth of learning per school year.

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.