Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Boka viser hvordan man kan bruke muntlige fortelling i norskfaget til å utvikle barns tekst- og tolkningskompetanse. Den tar for seg både hvordan man kan bruke den muntlige fortellingen i klasserommet, hvorfor det virker å arbeide med muntlige fortellinger, og hva elevene kan lære av det.
Denne boka handler om hvorfor muntlig fortelling bør ha en viktig plass i barnehagen. Forfatteren argumenterer for at arbeid med muntlig fortelling går rett inn i kjernen av barnehagens samfunnsmandat. Kulturenes fortellinger kan nemlig hjelpe barn med å utvikle personlig og kulturell identitet, og slike fortellinger kan også bidra til utvikling av fantasi, språk og sjangerkunnskap. Utvikling av livsmot og utvikling av literacy er i denne boka to sider av samme sak: danning. Forfatteren viser konkret hvordan man kan lære seg å bli en god forteller, og gir eksempler fra arbeid med muntlig fortelling i barnehager. Hun deler også av sin skattkiste av fortellinger fra fjern og nær, til inspirasjon for videre arbeid. Boka er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanning og ansatte i barnehager.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.