Norges billigste bøker

Bøker av Elin Angelo

Filter
Filter
Sorter etterSorter Populære
  • av Frida Forsgren, Robin Rolfhamre, Elin Angelo, m.fl.
    354,-

    Early music performance in its broadest capacity presents a compelling case of being something in the present that is representing, presenting, enacting, re-enacting, living and re-living, concretising and fantasizing a historical past. It is both what it is and something entirely other. Inspiring countless efforts to come to terms with its nature, one way of approaching the act of conveying or "doing" history is through pedagogy. Pedagogy, here, is multifaceted, as it is placed and displaced in learning, acting, mediating, communicating, perceiving, conveying and persuading historically remote, cultural practices. As such, this anthology includes both explicitly pedagogical chapters and more implicit approaches situated within pedagogical settings. The driving force behind the project is: When maintaining and sustaining a certain European cultural heritage, how do we do so as artists and pedagogues and to what effect? To cast a fresh gaze on traditional Early music performance studies, the authors of this volume argue for the pedagogical potential of such a project. Not only as something functioning as an artefact used within an educational setting, but as something primarily pedagogical also in its formation and re-formation. The way Early music is construed and portrayed just to fulfil the official boundary of its terminology is also a pedagogical act performed in multiple ways. It is not a question of regarding Early music scholarship and artistry as binary presentism versus historicism, but rather as historicism in presentism and presentism in historicism - which is precisely what this volume is all about and to which it seeks to contribute. The anthology's chapters highlight spectatorship, experience, theory, rhetoric, philosophy, representation, performance, performativity, literature, visual arts, pedagogy, education, pragmatism and also newmaterialism. They examine music that is readily categorised as Early music, as well as music that borders on, or is becoming, something else entirely, but with evident roots in the Early music repertoire.

  • av Mari-Ann Letnes, Elin Angelo, Ingvild Olsen Olaussen & m.fl.
    395,-

    Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker kvaliteter og spenninger i ulike former for samarbeid om utdanning i og mellom forskjellige kunstfag, kunstformer og utdanninger. Bidragsyterne er lærere, ledere og forskere fra kulturskole, grunnskole og barnehage, samt disse skoleslagenes lærerutdanninger. Datamateriale for studiene er samlet innenfor disse skoleslagene og i samarbeidsprosjekter mellom dem. Forskningsprosjektene undersøker en rekke temaer, slik som kulturskolens eksterne og interne samarbeidskonstellasjoner, mangfold, trivsel, spenninger og motsetninger ved samarbeid mellom kulturskole og grunnskole, møter mellom ulike kunstsyn i praksisfeltet, tyske musikkskolelæreres utfordringer i møte med musikkundervisning i grunnskolen, samarbeid mellom studenter og barn om produksjon av musikkteater, statistisk beskrivelse av valgfaget Produksjon for scene, undersøkelser om hvordan performative og transformative pedagogiske praksiser med blant annet motstand, forstyrrelser og overskridelser som sentrale elementer, kan åpne for forståelser av ulikhet og det underlige. Antologien inneholder også en oversikt over den omfattende forskningen om samarbeid mellom musikkskole og grunnskole i Tyskland knyttet til prosjektet Jedem Kind ein Instrument. Antologien gir særlig et bidrag til forskning hvor kulturskolen er et omdreiningspunkt, siden kulturskolen står i så mange ulike samarbeidskonstellasjoner. Ideen om antologien ble unnfanget i et musikkpedagogisk forskningsmiljø som i trå med fokuset på samarbeid, ønsket å omfavne bredden av ulike kunstfag, kunstformer og utdanninger.

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.