Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Målrettet samtale gir læreren et rammeverk for å planlegge, strukturere og gjennomføre meningsfulle matematiske samtaler som beriker og utvider elevenes læring. Ifølge forfatterne, Kazemi og Hintz, er det avgjørende å først sette et klart mål for samtalen, for deretter å forstå hvordan man skal strukturere og legge opp samtalen for å nå dette målet.Gjennom detaljerte klasseromsfortellinger fra både barnetrinnet og mellomtrinnet, viser forfatterne hvordan lærere tenker når de leder samtalene, og hvordan lærerne tar viktige pedagogiske og matematiske avgjørelser underveis. I tillegg ser forfatterne på elevenes roller som både tilhørere og deltakere, og forfatterne tilbyr en rekke strategier for å forbedre elevenes deltakelse og læring.Vedleggene i denne boken inneholder en samling med planleggingsmaler som hjelper læreren med å bruke de riktige strukturene som trengs for å gjennomføre diskusjoner i egne klasserom. Målrettet samtale gir en perfekt balanse mellom elevengasjement og idéforståelse i en matematisk samtale.
A blueprint for structuring the school environment around teacher learning and collaboration as a foundation for equitable learning and student engagement
Provides teachers with a framework for planning and facilitating purposeful mathematics discussions that enrich and deepen student learning. Through detailed vignettes from both primary and upper elementary classrooms, the authors provide a window into what teachers are thinking as they lead discussions.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.