Norges billigste bøker

Bøker i Norsk start-serien i rekkefølge

Filter
Filter
Sorter etterSorter Serierekkefølge
  • - Lærerveiledning : kom i gang!
    av Sara Blikstad Nyegaard
    588,-

    Lærerveiledningen har faksimiler av oppslagene i elevboka med ideer til hvordan læreren kan bruke de forskjellige tekstene og bildene. Læreren får også forslag om differensiering, tips om andre måter å arbeide med elevstoffet på og ekstra oppgaver. ]]>

  • - Elevbok
    av Nina Rushby Flem
    439,-

    Norsk start 1-2 Les og skriv er en kombinert lese- og skrivebok for elever i grunnleggende norsk på 1. og 2. trinn. Dette er en engangsbok som elevene skriver rett inn i.Boka passer også for elever på høyere trinn som trenger å lære bokstavene og øve skriftforming.I Les og skriv kombinerer vi muntlige ferdigheter i norsk med grunnleggende lese- og skriveopplæring. Boka presenter bokstavene og elevene lærer å lese og øve skriftforming. Her møter elevene utforskende, morsomme og varierte aktiviteter.Norsk start 1-2 Les og skriv har et ressursperspektiv på elevenes bakgrunn ved å anerkjenne og bygge videre på elevenes språklige og kulturelle erfaringer.Boka har korte lesetekster for elevene på tre nivåer og lengre tekster for felleslesing. Illustrasjoner og bilder åpner for samtaler og refleksjon. Norsk start bidrar til at elevene kan delta i sosiale fellesskap og etter hvert følge ordinær opplæring.Norsk start 1-2 har en tematisk struktur. For elever med rask progresjon vil det derfor være mulig å gå videre med Norsk start 3-4.Kapitlene starter med en illustrasjon som åpner for samtale og refleksjon om temaet. Her er også et utvalg sentrale ord som elevene vil møte i kapittelet. Boka har flere bildesider som gir mulighet til å trene muntlig språk. Elevene får aktivert sine forkunnskaper, og kan sammenligne ord på norsk og morsmål eller andre språk.I hvert kapittel introduseres to bokstaver. Elevene får øve finmotorisk trening, spore og skrive store og små bokstaver. Kapittelet inneholder varierte oppgaver som både er knyttet til bokstavlæring og til tema. Oppgavene skal motivere elevene til å utforske, eksperimentere og bruke det norske språket.Kapitlene inneholder tekster til felleslesing. Tekstene handler om temaene, barnekultur og barns hverdag. Hvert kapittel inneholder også lesetekster tilpasset bokstavlæringen. De er delt inn i tre ulike nivåer, slik at leseopplæringen kan tilpasses den enkelte elev.

  • av Ragnar Arntzen & Anette Hagerup
    580 - 608,-

    Tekstboka inneholder alle de tre nivåene i læreplanen. Temaene er relatert til elevenes behov for språk på skolen og i møte med norsk dagligliv.

  • av Ragnar Arntzen & Anette Hagerup
    580 - 608,-

    Engangsboka har oppgaver knyttet til alle tre nivåer i læreplanen. Oppgavene er knyttet til situasjoner og hendelser som man møter i hverdagen.

  • av Sissel Holt Johansen & Solveig Veslestølen
    328 - 338,-

    Dette er drømmeboka for deg som skal starte med norsk for de yngste elevene. Kom i gang! er tematisk organisert slik at den passer i grupper som har elevinntak spredt gjennom skoleåret.Boka retter seg mot elever som har ingen eller liten erfaring med det norske språket, verken muntlig eller skriftlig. Den kombinerer ordinnlæring med begynneropplæring i lesing og skriving.

  • av Sissel Holt Johansen & Solveig Veslestølen
    328 - 338,-

    Dette er drømmeboka for deg som skal starte med norsk for de yngste elevene. Kom i gang! er tematisk organisert slik at den passer i grupper som har elevinntak spredt gjennom skoleåret.Boka retter seg mot elever som har ingen eller liten erfaring med det norske språket, verken muntlig eller skriftlig. Den kombinerer ordinnlæring med begynneropplæring i lesing og skriving.

  • av Sara Blikstad Nyegaard, Nina Rushby Flem & Marie Brøvig Strømme
    439 - 690,-

    Med Norsk start 3-4 lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, der eleven får bruke sine språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag.Norsk start 3-4 følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20.Norsk start 3-4 har et ressursperspektiv på elevenes bakgrunn ved å anerkjenne og bygge videre på elevenes faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Læreverket legger vekt på grunnleggende ferdigheter i faget og de tre tverrfaglige temaene slik de beskrives i LK20. Norsk start 3-4 følger i hovedsak kompetansemålene til nivå 1 i Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i Kunnskapsløftet 2020. Elever som følger kompetansemålene til nivå 2 i læreplanen, vil også kunne ha nytte av læreverket.Læreverket består av tekstbok, arbeidsbok, elev- og lærernettsted, alt på både bokmål og nynorsk.Norsk start 3-4 Arbeidsbok har samme struktur og temabaserte kapitler som tekstboka. Her får elevene øve seg gjennom praktiske oppgaver, knyttet til temaet for hvert kapittel med tilhørende grammatikk. Arbeidsboka åpner for varierte oppgaver der elevene skal lese, skrive, tegne, telle og regne i tillegg til muntlige aktiviteter. På denne måten bygger elevene et ordforråd på norsk, etablerer språklæringsstrategier og utvikler tale-, lese- og skriveferdigheter. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted er bygd opp med samme struktur. Det gir oversikt og trygghet for elevene.Kapittelstarterne fra tekstboka blir brukt videre i arbeidsboka og åpner for nye utfordringer for elevene. Hvert kapittel avsluttes med oppgaver knyttet til språkets formside, som samsvarer med teoripresentasjonen fra tekstboka. I tillegg til at elevene skal produsere tankekart og skrive hva de har lært om temaet.Både arbeidsboka og elevnettstedet gir elevene mulighet for å jobbe videre med oppgaver som bygger på lærestoffet i tekstboka.Norsk start 3-4 Elev- og lærernettsted gir gode pedagogiske muligheter gjennom innhold og funksjoner. Det er individuell innlogging til nettstedet, og elever og lærere får oversikt over utførte oppgaver, resultat og tidsbruk. Læreren kan tilpasse undervisningen ved å tildele oppgaver til enkeltelever og grupper ut fra behov.På Norsk start 3-4 Lærernettsted er det en veiledning som gir pedagogisk tips til hvordan læreren kan bruke verket, samt tavlebok for bruk i plenum.

  • av Linda Benedikte Gjelseth & Sigrid Lofthus
    579 - 699,-

    Engangsboka har oppgaver knyttet til alle tre nivåer i læreplanen. Oppgavene er knyttet til situasjoner og hendelser som man møter i hverdagen.

  • av Sissel Holt Johansen & Solveig Veslestølen
    338,-

    Dette er drømmeboka for deg som skal starte med norsk for de yngste elevene. Kom i gang! er tematisk organisert slik at den passer i grupper som har elevinntak spredt gjennom skoleåret.Boka retter seg mot elever som har ingen eller liten erfaring med det norske språket, verken muntlig eller skriftlig. Den kombinerer ordinnlæring med begynneropplæring i lesing og skriving.

  • - matematikk intro
    av Jan Erik Gulbrandsen
    368,-

    Norsk start 5–7 Matematikk Intro er en alt-i-ett-bok som introduserer og øver de ferdighetene elevene bør mestre før de deltar i matematikkundervisningen på 5. trinn. Norsk start 5–7 Matematikk legger vekt på at elevene skal få matematisk forståelse gjennom samtale, utforsking og problemløsning. Læreverket følger læreplanen i matematikk i LK20.Elevene blir kjent med hva tallene heter og sentrale begreper i matematikk. De møter enkle oppgaver innen de fire regneartene, måling og geometri. Elevene introduseres for ulike regnestrategier og får anledning til å utforske og gjøre erfaringer med hva som er hensiktsmessig i ulike sammenhenger på ulike tallområder.Temaene er:Tall og tellingAddisjon og subtraksjonMultiplikasjon og divisjonMåling og geometriTematiske kapittelillustrasjoner gir et variert utgangspunkt for samtaler mellom læreren og elevene, hvor både matematikk og flerspråklighet kan være en del i dialogen. Kapitlene oppsummeres med oppgaver som viser hva elevene har lært. Til slutt følger en spillaktivitet. Boka kan benyttes fra 4. trinn og videre på mellomtrinnet.Norsk start 5–7 Matematikk er tilrettelagt for minoritetsspråklige elever. Samtidig som elevene utvikler begrepsforståelse og sine løsningsstrategier i matematikk, får de anledning til å delta med sin språkkompetanse. I arbeid med oppgavene motiveres elevene til abstraksjon, generalisering og til å se sammenhenger med støtte av visualiseringsmodeller og illustrasjoner. Samarbeidsoppgaver legger opp til at elevene får anledning til å utvikle sin matematiske og språklige kompetanse gjennom muntlige aktiviteter.Læreverket har samme struktur som Matematikk 5–7 fra Cappelen Damm for ordinær undervisning, og er skrevet av de samme forfatterne. Det kan derfor med fordel brukes i kombinasjon med disse, for eksempel med parallellbøkene.Norsk start 5–7 Matematikk Elev- og lærernettsted gir god oversikt. Læreren kan følge elevenes progresjon og resultater, tildele oppgaver til klassen og enkeltelever etter behov og rette og kommentere innsendte besvarelser, skriftlig eller muntlig. Elever kan besvare oppgaver muntlig og sende muntlige beskjeder til læreren, Læreren kan skape engasjere elevgruppa ved hjelp av meningsmålinger og innspillstavler.Nettstedet inneholder varierte oppgaver for videre øving og en grundig lærerveiledning.]]>

  • av Sara Blikstad Nyegaard, Nina Rushby Flem & Marie Brøvig Strømme
    440 - 441,-

    I Norsk start 5-7 Arbeidsbok får eleven jobbe videre med oppgaver som støtter lærestoffet fra tekstboka og som motiverer til språklæring. Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, der eleven får bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter.Norsk start 5-7 Arbeidsbok har en oversiktlig struktur knyttet til kapitlene i Norsk start 5-7 Tekstbok. I arbeidsboka får elevene utvikle kompetanse i faget ved å bruke språklæringsstrategier, og ved å sammenligne ord, uttrykk og grunnleggende språkmønstre på norsk med andre språk de kjenner.Elevene får god støtte og øvelse i både å lese og skrive tekster i ulike sjangere. Oppgavene er varierte og hvert kapittel avsluttes med en underveisvurdering for eleven. Arbeidsboka bidrar til å utvikle de grunnleggende ferdighetene lesing, skriving, muntlig og digital kompetanse.Med Norsk start 5-7 (2023) får eleven bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter og lærer grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag.Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted har samme struktur, slik at det er lett å orientere seg uansett hvilken komponent elevene jobber med. Med varierte lærekilder får elevene gode muligheter til å tilegne seg fagstoffet og utvikle norskferdighetene.Norsk start 5-7 har elev- og lærernettsted som gir gode pedagogiske muligheter og der elev og lærer kan følge elevens progresjon og resultater.

  • av Sara Blikstad Nyegaard, Nina Rushby Flem & Marie Brøvig Strømme
    624,-

    Med Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, og får bruke sine språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Målsettingen med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Norsk start 5-7 har et ressursperspektiv på elevenes bakgrunn ved å anerkjenne og bygge videre på elevenes faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Læreverket legger vekt på grunnleggende ferdigheter i faget og de tre tverrfaglige temaene slik de beskrives i LK20. Norsk start 5-7 har både fysisk og digital tekstbok, fysisk arbeidsbok, og digitale ressurser for elever og lærere. Norsk start 5-7 Norsk tekstbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk tekstbok nynorsk Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Unibok (Epub-format) Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Brettbok (Pdf-format) Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok nynorsk Norsk start 5-7 Elevnettsted Norsk start 5-7 LærernettstedNorsk start 5-7 følger i hovedsak kompetansemålene etter nivå 1 i Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Læreverket passer også godt for elever som følger kompetansemålene etter nivå 2 i læreplanen. Norsk start 5-7 har en oversiktlig struktur med temabaserte kapitler. Læreverket har en integrert språk- og fagopplæring, der kapitlene tar for seg ulike temaer fra fagene norsk, samfunnsfag, naturfag og KRLE. Elevene bygger et ordforråd på norsk, etablerer språklæringsstrategier og utvikler tale-, lese- og skriveferdigheter. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted er bygd opp med samme struktur og er oversiktelig og enkelt å orientere seg uansett hvilken komponent man jobber i. Læreverket legger godt til rette for differensiering og har en progresjon der tema og innhold gradvis blir mer avansert. Det tas samtidig hensyn til elevene

  • av Linda Benedikte Gjelseth & Sigrid Lofthus
    578 - 699,-

    Engangsboka har oppgaver knyttet til alle tre nivåer i læreplanen. Oppgavene er knyttet til situasjoner og hendelser som man møter i hverdagen.

  • - Lærerveiledning : kom i gang!
    av Sara Blikstad Nyegaard
    648,-

    Lærerveiledningen har faksimiler av oppslagene i elevboka med ideer til hvordan læreren kan bruke de forskjellige tekstene og bildene. Læreren får også forslag om differensiering, tips om andre måter å arbeide med elevstoffet på og ekstra oppgaver. ]]>

  • av Kirsti Mac Donald
    290,-

    Tall og begreper Norsk start 8-10 Matematikk er en arbeidsbok som gir elevene et språklig grunnlag for etter hvert å kunne delta i den ordinære matematikkundervisningen. Oppgavene gir elevene øvelse i å forstå tall og begreper og i å bruke dem aktivt på mange måter.

  • av Kirsti Mac Donald
    290,-

    Boka inneholder forklaringer, regler og oppgaver i grunnleggende norsk grammatikk.

  • av Bjørn Ingvaldsen, Tarjei Helland & Petter Haagensen
    589 - 590,-

    Samfunnsfagsbøkene til Norsk start og nettstedet dekker til sammen kompetansemålene i samfunnsfag for 10.trinn. Samfunnsfagsbøkene til Norsk start 8-10 og nettstedet dekker til sammen kompetansemålene i samfunnsfag for ungdomstrinnet. Bøkene er utviklet med tanke på minoritetsspråklige, men passer også for andre elevgrupper med behov for tilrettelegging i form av:- rikelig med begrepsforklaringer- tydelige forklaringer av årsakssammenhenger- enkelt språk

  • av Bjørn Ingvaldsen, Tarjei Helland & Petter Haagensen
    589 - 590,-

    Samfunnsfagsbøkene til Norsk start 8-10 og nettstedet dekker til sammen kompetansemålene i samfunnsfag for ungdomstrinnet. Bøkene er utviklet med tanke på minoritetsspråklige, men passer også for andre elevgrupper med behov for tilrettelegging i form av:- rikelig med begrepsforklaringer- tydelige forklaringer av årsakssammenhenger- enkelt språk

  • av Sara Blikstad Nyegaard
    329 - 692,-

    Med Norsk start 8-10 (2022) får eleven lære grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, og får ta i bruk sine språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Læreverket følger LK20 Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, med fokus på tverrfaglige temaer og grunnleggende ferdigheter i faget. Norsk start 8-10 (2022) har både fysisk og digital tekstbok og arbeidbok, og fyldige digitale ressurser for elever og lærere. Norsk start 8-10 Norsk tekstbok Norsk start 8-10 Norsk tekstbok Unibok (Epub-format) Norsk start 8-10 Norsk tekstbok Brettbok (Pdf-format) Norsk start 8-10 Norsk arbeidsbok Norsk start 8-10 Elevnettsted Norsk start 8-10 Lærernettsted Læreverket legger opp til en naturlig progresjon slik at det er lett for læreren å tilpasse til den enkelte og samtidig inkludere alle i samtale og arbeid. Nøye utvalgte bilder og illustrasjoner danner gode innledninger til temaer og støtter forståelse og begrepsinnlæring. Forbereder elevene til sosiale felleskap og videre utdanning. Gjennom kulturforståelse, kommunikasjon, dannelse og identitetsutvikling søker Norsk start å ruste elevene til sosiale fellesskap og videre utdanning. Læreverket anerkjenner og bygger videre på elevenes språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter, og lar dem oppleve og utvikle et ressursperspektiv basert på sin egen bakgrunn. Norsk start 8-10 har en oversiktlig struktur der kapitlene er knyttet til ulike temaer Her bygger elevene opp et ordforråd på norsk, etablerer språklæringsstrategier og utvikler tale-, lese- og skriveferdigheter på norsk. Hele læreverket er basert på integrert språk- og fagopplæring, og faglige temaer tilknyttet hvert kapittel introduseres gjennom tekst, bilder og oppgaver. Fagspråk introduseres helt fra starten. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted har samme struktur, slik at det er lett å orientere seg uansett hvilken komponent man jobber i.

  • av Linda Benedikte Gjelseth, Diana Lee Bennett & Silje Kristine Soldal
    469 - 470,-

    Norsk start 8-10 Engelsk er lagd for elever på ungdomstrinnet som ikke har grunnleggende kunnskaper i engelsk. Gjennom Norsk start 8-10 Engelsk 1 og Engelsk 2 får elevene et tilrettelagt opplegg med relativt hurtig progresjon. Målet er at de skal få mulighet til å følge ordinær undervisning så fort som mulig. Bøkene er kombinerte tekst- og arbeidsbøker.

  • av Vie Berg & Toril Kristin Sjo
    579 - 679,-

    Tekstboka inneholder alle de tre nivåene i læreplanen. Temaene er relatert til elevenes behov for språk på skolen og i møte med norsk dagligliv.

  • av Vie Berg & Toril Kristin Sjo
    579 - 679,-

    Tekstboka inneholder alle de tre nivåene i læreplanen. Temaene er relatert til elevenes behov for språk på skolen og i møte med norsk dagligliv.

  • av Sara Blikstad Nyegaard
    329 - 692,-

    Dette er drømmeboka for deg som skal undervise nyankomne elever i norsk. Kom i gang! er tematisk organisert slik at den passer i grupper som har elevinntak spredt gjennom skoleåret.Boka vil være svært inspirerende for elevene å få som sin aller første lærebok.Norsk start 8-10 Kom i gang! kombinerer innlæring av bokstaver med lesing av enkle tekster og tar høyde for at elevene har svært varierende forkunnskaper. De fleste oppgavene er åpne, og læreren står derfor fritt til å gi elevene ulike utfordinger innenfor samme oppgave.

  • av Linda Benedikte Gjelseth, Diana Lee Bennett & Silje Kristine Soldal
    469 - 470,-

    Norsk start 8-10 Engelsk er lagd for elever på ungdomstrinnet som ikke har grunnleggende kunnskaper i engelsk. Gjennom Norsk start 8-10 Engelsk 1 og Engelsk 2 får elevene et tilrettelagt opplegg med relativt hurtig progresjon. Målet er at de skal få mulighet til å følge ordinær undervisning så fort som mulig. Bøkene er kombinerte tekst- og arbeidsbøker.

  • av Ragnhild Bakke Waale, Pål Wiik & Hanne Dølplads
    641,-

    Norsk start 8-10 KRLE er tilpasset minoritetsspråklige elever med blant annet flere ordforklaringer, ekstra bildestoff og forenklede tekster. Boka gir også kunnskaper om det norske samfunnet og norsk kulturarv.

  • - matematikk intro
    av Jan Erik Gulbrandsen
    368,-

    Tematiske kapittelillustrasjoner gir et variert utgangspunkt for samtaler mellom læreren og elevene, hvor både matematikk og flerspråklighet kan være en del i dialogen. Kapitlene oppsummeres med oppgaver som viser hva elevene har lært. Til slutt følger en spillaktivitet. Boka kan benyttes fra 4. trinn og videre på mellomtrinnet.Norsk start 5–7 Matematikk er tilrettelagt for minoritetsspråklige elever. Samtidig som elevene utvikler begrepsforståelse og sine løsningsstrategier i matematikk, får de anledning til å delta med sin språkkompetanse. I arbeid med oppgavene motiveres elevene til abstraksjon, generalisering og til å se sammenhenger med støtte av visualiseringsmodeller og illustrasjoner. Samarbeidsoppgaver legger opp til at elevene får anledning til å utvikle sin matematiske og språklige kompetanse gjennom muntlige aktiviteter.Norsk start 5–7 Matematikk Elev- og lærernettsted gir god oversikt. Læreren kan følge elevenes progresjon og resultater, tildele oppgaver til klassen og enkeltelever etter behov og rette og kommentere innsendte besvarelser, skriftlig eller muntlig. Elever kan besvare oppgaver muntlig og sende muntlige beskjeder til læreren, Læreren kan skape engasjere elevgruppa ved hjelp av meningsmålinger og innspillstavler.Nettstedet inneholder varierte oppgaver for videre øving og en grundig lærerveiledning.]]>

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.